Rehvid

Sügisel ja ka kevadel on selline periood eksamitel, kus tuleks olla valmis selleks, et küsitakse:

Mis rehvid autol all on?

Kuidas teha vahet, milline on suverehv, aastaringne, talverehv?

Talverehvid:

Naastrehv
Lamell


üldjuhul on kaht tüüpi – naast ja lamellrehvid. Viimaseid loetakse ka aastaringseteks.

Naastrehvid (naelrehvid rahvakeeli) on vast kõige lihtsam ära tunda. Naastud rehvis =naastrehv.
Kui nüüd seaduse poole pealt vaadata siis selleks, et temaga talvel tohiks sõita peab olema rehvil kaks märgistust lisaks peal. M/S – MUD and SNOW tähed ja lisaks siis kolme mäetipu märk lumehelbega selle keskel. Need on kohustuslikud tähistused talverehvidele. Kõik muud kirjad Winter super ICE GRIP vms ei tee rehvist talverehvi…

Tähistus M ja S võivad olla mitmes variatsioonis:

M + S

M & S

M S

M/S



Lamell rehv eeldab sama talverehvi tähistust. Selleks, et temaga võiks talvisel ajal sõita. See tähistus peaks tagama meie tingimustes piisavalt hea pidamise.

Seaduse järgi lubatud miinimum mustri jääk 3mm. Soovituslik üldjuhul vähemat 5 – 6 mm, et tagada piisavalt hea teel püsimine. Rehvitootjad üldjuhul ei soovita kasutada ka rehve, mis on vanemad kui 10a. Enamasti tekivad rehvi vananemisega väliskülgedele mõrad, mis võivad tekitada rehvi lõhkemise või lihtsalt kehva pidamise talvistes oludes.

Suverehvid: talverehvidega võrreldes tunduvalt jäigemast materjalist rehvid. Eraldi tähistust ei ole!

Seaduse järgi kõik , mis ei kuulu talverehvide alla on suverehvid!

Rehvi muster võib olla nii pikisuunaline – nagu pildil või ka V-kujuline vms. Põhi eesmärk suunata teel olev vesi rehvi alt läbi või külgedele, tagades sellega kontakti teega.

Lubatud miinimum mustri jääk 1,6mm. Samas rehvitootjate soovitus mitte sõita alla 3mm mustrijäägi, kuna vihmase ilmaga võib tekkida juba maanteel kiirusel 90 km/h vesiliug.